Tillykke Cecilie Håkansson

Anmeldelse: Jagten

I alle sammen kender nok godt Jagten,  den har hentet sig en masse priser på film festivaler sommeren over. og Mads Mikkelsen fik prisen for bedst mandlige skuespiller i Cannes.  Og det kan jeg virkelig godt forstå han spiller utrolig godt i Jagten. Og det gør de alle sammen faktisk.

Det er en meget skræmmende, og den sætter rigtigt mange tanker igang, eller det gjorde den ihvertfald på mig, for alt det der sker deri, sker og kan ske i virkeligheden. Denne film gav så meget mening, og der er så meget handling deri. Jeg blev helt overrasket over at en lille pige ”Klara” digter en historie op, fordi hun var lidt for forelsket i Lucas, og hun kyssede ham på kinden, Lucas fortalte så at det gjorde man ikke, kun på ens mor og far. Men så fortalte Klare så en løgnagtig historie om at hun havde set hans og jeg ved ikke hvad. Og det medfører at alle får det afvide, og han bliver stemplet for livet.

Jagten er ikke en film man bare lige sætter sig til at se hvis man keder sig en dag, den er vildt skræmmende, og jeg ville ikke selv se den igen, da jeg synes det vildt alle de ting der sker deri, at en hund bliver kvalt og at Lukas’s søn får tæsk bare for at hjælpe hans far? eller ikke tæsk, men slag. Hvorfor tror de på en lille pige? og ikke på Lucas. Der er mange ting man ikke får svar på i filmen. Men wow det er virkelig en super god film og den satte virkelig tårene igang, jeg sad med lommeletter i hånden, for at tørrer tårene væk, og jeg er dog ikke den eneste der sad og havde følelserne uden på tøjet, der var mange flere.

Hvis i ikke har set filmen endnu, synes jeg i skal skynde jer ind at bestille en billet, for alle burde virkelig se den, den sætter så mange tanker igang. Ved også der sidder mange f.x pædofile der sidder derude og har dårlig smag i munden, for det DE måske har gjort. Men jeg vil ihvertfald give ‘Jagten’ ***** stjerner, for den var utrolig god og igen HVIS i ikke har set den, så afsted med jer! Har du set jagten? hvis ja, hvad synes du så om den? Hvis nej, skal du så ind og se den? Hvad synes du om filmens handling og om det der sker deri?