NY BiL &' EN SJOV HISTORIE

ENDAGSTUR TIL GÖTEBORG

Jeg har længe gerne ville besøge skønne Sverige og de fine omgivelser og natur de har derovre, så Patrick og jeg bookede en endagstur derover til kun 49 kroner tur/retur det var vanvittigt billigt og det var lige til at betale for hvis man går og ikke har så vanvittig mange penge. Vi stod sindsyg tidligt op for at sejle fra Frederikshavn klokken 8:00 om morgen, i kan tro det var svært at stå op, var SÅ træt. Men vi kom op og afsted det gik til færgen. På færgen spiste vi morgen mad, og gik lidt rundt for at kigge, dog var der ikke noget jeg lige skulle have med hjem derfra andet end en Gucci parfume som var meget billigere end i Danmark. Vi fik en omgang morgenmad med næsten alt hvad hjertet begær, det smagte i hvert fald godt og det kan da godt anbefales, men måske en smule dyrt.
Da vi efter 3 timer og en halv endelig var i sverige besluttede vi at gå over til  deres shopping center Nordstan, som kun skule ligge 20 minutter væk fra færgen, men Patrick og jeg havde valgt den helt forkerte vej så det tog os mange skridt og en time at finde derover, pyha! Da vi kom derhen var vi lidt lækker sulten og tørstig efter sådan en tur, med lidt blæse vejr og en smule koldt, så vi ville finde et lille sted hvor man kunne få noget vi begge havde lyst til. Vi fandt Espresso House som var virkelig hyggelig indrettet og lige den stemning vi gerne vil have. Patrick valgte en kage med noget cheesecake og jeg skulle have en ”MUD” chokolade kage, den smagte godt og noget jeg undrede mig over at de hældte flødeskum ved siden af, og ikke en lækker vaniljeis eller noget andet godt.. haha! men det smagte godt og det er helt sikkert et sted jeg vil besøge igen, for vi har selv en ude i Aalborg. Og de har virkelig en god lemonade, mh.

Efterfølgende gik vi lidt rundt i butikkerne og det var SÅ svært for mig at forstå det svensk som de alle gik og talte, haha. Især når de talte vanvittig hurtigt, så stod vi begge to ikke fattede noget. Men det gik da godt og jeg fik da også købt et par sko, og hvide bukser til en vanvittig god pris. Hvide bukser med hul ved knæene til sølle 200 kr, det synes jeg er en lækker pris. Men efter vi var gået lidt rundt besluttede vi os for at gå lidt udenfor og kigge ned af de hyggelige gader med butikker og finde en cafe eller et sted hvor man kunne få en drinks, det var tiltrængt efter en masse traveture frem og tilbage i et center, og solen den skinnede os, selvom der blæste en del.  Efter vi havde gået lidt ned af gaderne fandt vi et hyggeligt lille sted hvor vi slog os ned udenfor. Stedet hed targaz restaurang göteborg, og det var virkelig en lille hyggelig restaurant der også lavede forskellige drinks, og solgte øl. Havde brokket mig lidt over at det godt nok måtte være utrolig kedelig at være ung i sverige fordi man næsten ikke kunne finde nogle butikker der solgte alkohol, eller lavede drinks.. Så blev enig med mig selv om at Danmark hvis er et ganske fint sted. Men Patrick fik en øl af en slags, og jeg fik en Mojito til at starte med, den smagte ret meget af citron i stedet for lime, mon de har misforstået noget? Men den var god, og smagte af noget, den kan anbefales og det samme kan deres helt igennem go’e Strawberry daiquiri som ikke er for fed og den tager ikke en hel aften at drikke, som de tit gør herhjemme fordi de er så kolde og er en hård masse.. Det er et sted jeg gerne vil besøge igen, for at smage deres mad, det så dejligt ud når de serverede det til andre, så det er på listen til next time in Sweden!  Vi gik bagefter over til færgen der skulle seje 18:20, og på færgen var der noget som hed ‘‘The reaf” som skulle ligne et badeland/varmt land, med palmer og strand – det var virkelig fint og fedt fundet på, deroppe kunne man sidde og få drinks, og nyde udsigten ud over havet imens man sejlede hjem. Men Patrick og jeg var for træt så vi kiggede butikker på skibet og spillede lidt UNO, bagefter lagde vi os begge over bordet og sov – det har åbenbart været en hård dag for os begge med tidligt op og sent hjemme – dagen efter skulle jeg til Case dag på skolen, for at skrive eksamen.. Blev heldigvis næsten færdig mangler bare en enkel opgave, så er jeg KLAR!  Men det er helt klart en anbefaling herfra, det er en dag man ikke vil glemme og næste gang vil Patrick og jeg se mere natur og omgivelser end shopping – måske det bliver til en overnatning på et lille hotel. Kender i noget man kan opleve derovre, så modtager jeg det gerne med kyshånd!